Aji morin eskivi, budrir mudr chovildá, aji beji eskivi, tašijirár boká chovildá.

Reklama - áno či nie?

30. července 2011 v 22:47 | el-pavstrom
Žijeme v dobe, ktorá je prešpikovaná reklamou.
Niektorí si to pochvaľujú. Priznám sa, že aj ja som občas privítal, keď celkom nelogicky, uprostred deja, sa v televízii objavila reklama a ja som si mohol ísť urobiť kávu alebo čaj, zájsť na WC, alebo sa len jednoducho pretiahnuť a zájsť na balkón nadýchať sa čerstvého vzduchu. V konečnom dôsledku však pôsobí reklama aj v tv rušivo. Oveľa rozumnejšie by bolo nevysielať ju.
Považujem totiž reklamu v tej podobe, aká u nás existuje, za zbytočnú. Darmo ma presviedčajú, že taká alebo onaká podprsenka je pre mňa najvhodnejšia, také či onaké vložky, telové či iné mlieko, prášok na pranie, zubná pasta, farba na vlasy a samozrejme auto, loď či helikoptéra. Na informácie z reklamy sa totiž vo väčšine prípadov nedá spoľahnúť. Reklama sa dnes premenila na prostriedok vnucovania určitého výrobku nám, spotrebiteľom, bez ohľadu na kvalitu. Čím viacej mi vnucujú niečo, tým väčší odpor k tomu cítim a určite si to nekúpim. Reklama len zbytočne zdražuje výrobky a zaplatiť to musíme my všetci.
Reklama má slúžiť na informovanie verejnosti o novom výrobku, ktorý je zásadne odlišný od tých doterajších. V opačnom prípade len zavádza, dokonca často až podvádza spotrebiteľa. V lepšom prípade dezorientuje. A to všetko v mene čo najväčšieho zisku nenažrancov. Priznajme si, že často keď aj slušný živnostník či podnikateľ má čo nové ponúknuť ľuďom, nemá prostriedky na zaplatenie mohutnej reklamnej kampane, ako majú najsilnejšie obchodné reťazce, ktoré takto svojím krikom prehlušia ostatných.
Koľko papiera vychádza nazmar v reklamných letákoch objavujúcich sa každý týždeň v poštových schránkach alebo aj inde, len tak položených! Tony nevyužitých informačných tlačív rôznych formátov sa pravidelne vyhadzujú, ale firmy sa len smejú - veď spotrebiteľ to zaplatí v cene tovaru.
Skrátka, plytvá sa oveľa viac než predtým, ale všetci sú spokojní. Papierne, tlačiarne, kolportéri, predajcovia, len naše lesy doplácajú na chamtivosť a bezohľadnosť takýchto veľkopodnikateľov.
Radšej už končím, aby som sa zbytočne nerozčúlil, keď zmeniť to aj tak nie je v mojej moci.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 sabasios sabasios | Web | 30. července 2011 v 23:16 | Reagovat

Správný názor! :) Naprosto s tebou souhlasím.

2 *Nessa *Nessa | Web | 30. července 2011 v 23:41 | Reagovat

krásný blog,navštiv též můj,dík

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama